Sahabat Muslim !!! Inilah Tanda-tanda 100 Hari Sebelum Kematian Baca Selengkapnya...

ADSENSE Link Ads 200 x 90
ADSENSE 336 x 280
Selamat membaca Artikel Kami |
Orang yang bijaksana yaitu orang yang senantiasa mengingati mati.
Ini yaitu tanda pertama dari Yang Mahakuasa SWT pada hambaNya dan hanya akan disedari oleh mereka yang dikehendakiNya. Walaupunbagaimanapun semua orang Islam akan memperoleh tanda ini , sama ada mereka sedar dengan kata lain tidak sahaja.

Tanda-tanda 100 hari sebelum kematian

100 hari sebelum kematian

Tanda ini akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar. Semua badan ia itu dari ujung rambut jadi ke ujung kaki akan mengalami getaran dengan kata lain seolah-olah menggigil. Misalnya semacam kalau di perhatikan dengan cermat kami akan mencicipi daging itu seolah-olah bergetar.
Baca Juga : Begini Agar Tidak Menyesali Jodoh Pilihan Anda

Tanda ini rasanya lazat dan untuk mereka yang sedar dan berdetik di hati bahawa mungkin saja ini yaitu tanda mati jadi getaran ini akan berhenti dan hilang selesai kami sedar akan eksistensi tanda ini.

Untuk mereka yang tidak di beri kesedaran dengan kata lain mereka yang amblas dengan kesenangan tanpa ada pikirkan soal maut , tanda ini akan lenyap begitu sahaja tanpa ada sebarang manfaat. Untuk yang sedar dengan kehadiran tanda ini jadi ini yaitu peluang terbaik untuk memanfaatkan ketika yang ada untuk buat persiapan diri dengan amalan dan urusan yang akan dibawa dengan kata lain ditinggalkan setelah mati.

• Tanda 40 hari sebelum hari mati.

Tanda ini pasti akan berlaku setelah ketika Asar. Bahagian sentra kami akan berdenyut-denyut. Pada ketika ini daun yang terdaftar nama kami akan gugur dari pokok yang letaknya diatas Arash Yang Mahakuasa SWT. Kaprikornus malaikat maut akan mengambil daun itu dan mula membikin persediaannya ke atas kita , antaranya yaitu ia akan mula ikuti kami sepanjang masa.
Akan berlangsung malaikat maut ini akan menerangkan wajahnya sekilas lantas dan kalau ini berlangsung , mereka yang dipilih ini akan rasakan seolah-olah bimbang ketika itu juga.

Mengenai malaikat maut ini wujudnya hanya seorang tetapi kuasanya untuk mencabut nyawa yaitu bersamaan dengan jumlah nyawa yang akan dicabutnya.

• Tanda 7 hari.

Mengenai tanda ini akan diberikan hanya pada mereka yang diuji dengan petaka kesakitan dimana orang sakit yang tidak makan lewat cara tiba-tiba ianya berselera untuk makan.

• Tanda 3 hari.

Pada ketika ini akan merasa denyutan di bahagian tengah dahi kami iaitu di antara dahi kanan dan kiri. Jika sinyal ini dapat dikesan jadi berpuasalah kami selepas itu biar perut kami tidak mengandungi tidak sedikit najis dan ini akan memudahkan duduk perkara orang yang akan memandikan kami kelak. Saat ini dapat mata hitam kami tidak akan bercahaya lagi dan untuk orang yang sakit , hidungnya akan perlahan jatuh dan ini dapat dikesan kalau kami memandangnya dari bahagian segi. Telinganya akan layu di mana bahagian hujungnya akan beransur-ansur masuk kedalam. Telapak kakinya yang terlunjur akan perlahan jatuh ke depan dan sulit ditegakkan.

• Sinyal 1 hari.

Bakal berlaku setelah ketika Asar dimana kami akan rasakan satu denyutan di samping belakang iaitu di lokasi ubun-ubun dimana ini mengisyaratkan kami tidak akan pernah untuk menjumpai ketika Asar esok harinya.

• Sinyal akhir.

Bakal berlaku kondisi dimana kami akan rasakan satu kondisi sejuk di bahagian sentra dan ianya akan turun ke pinggang dan selanjutnya akan naik ke bahagian halkum. Saat ini sebaiknya kami makin mengucap kalimah syahadah dan berdiam diri dan menanti kehadiran malaikat maut untuk menjemput kami kembali pada Yang Mahakuasa SWT yang telah menghidupkan kami dan ketika ini akan mematikan juga.

Wallahua’lam..

“Demi MASA! Sebenarnya insan itu dalam kerugian , kecuali
(1) beberapa orang yang beriman , (2) dan yang bersedekah soleh
(3) dan yang berpesan2 pada kebenaran (4) dan yang berpesan2 pada kesabaran”.
~Surah Al-‘Asr.
ADSENSE 336 x 280 dan ADSENSE Link Ads 200 x 90

0 Response to "Sahabat Muslim !!! Inilah Tanda-tanda 100 Hari Sebelum Kematian Baca Selengkapnya..."

Post a Comment